Regulamentul magazinului online BalticWorkwear.ro
(versiune armonizata cu legislatia romana – actualizare noiembrie 2025)
Prezentul Regulament stabileste conditiile generale de vanzare aplicabile in magazinul nostru online disponibil la adresa www.balticworkwear.ro, operat de Baltic Workwear sp. z o.o., str. Pilsudskiego 40, Nowa Sol 67-100, Polonia, NIP: 9252106493, REGON: 364711727, inregistrata in Registrul Comertului din Polonia sub numarul 0000623576, precum si conditiile de furnizare a serviciilor electronice.
§ 1. Glosar de termeni
In sensul prezentului Regulament, urmatorii termeni se definesc astfel:
- Consumator – persoana fizica ce incheie un act juridic cu un profesionist in scopuri care nu sunt legate direct de activitatea sa comerciala sau profesionala, conform art. 2 pct. 1 din OUG nr. 34/2014.
- Cumparator / Client – persoana fizica (Consumator) sau persoana juridica ce achizitioneaza produse din magazinul online www.balticworkwear.ro.
- Vanzator – Baltic Workwear sp. z o.o., cu sediul in Nowa Sol (67-100), str. Pilsudskiego 40, Polonia, NIP: 9252106493, REGON: 364711727, KRS 0000623576.
- Magazin online – platforma online disponibila la adresa www.balticworkwear.ro.
- Comanda – declaratia de vointa a Clientului care reprezinta o oferta de a incheia un contract de vanzare.
- Contract la distanta – contract incheiat intre Vanzator si Consumator fara prezenta fizica simultana a partilor, utilizand mijloace electronice de comunicare.
- Produs – bun mobil oferit spre vanzare in magazinul online.
- Reclamatie – notificare privind lipsa de conformitate a produsului sau o cerere in temeiul garantiei legale.
- Serviciu electronic – serviciu furnizat prin mijloace electronice, in conformitate cu Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic.
§ 2. Domeniul de aplicare al Regulamentului
- Regulamentul stabileste conditiile de incheiere si executare a contractelor de vanzare si de furnizare a serviciilor electronice prin intermediul magazinului www.balticworkwear.ro, atat pentru consumatori, cat si pentru clienti non-consumatori.
- Alte regulamente sau conditii generale comerciale nu se aplica – acestea devin parte a contractului doar daca exista acord scris expres al Vanzatorului.
- Regulamentul este conform legislatiei romane, in special:
- OUG nr. 34/2014 – privind drepturile consumatorilor,
- Legea nr. 449/2003 – privind vanzarea produselor si garantiile asociate,
- Legea nr. 365/2002 – privind comertul electronic,
- Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR).
- Regulamentul este disponibil gratuit pe site-ul magazinului, intr-un format care permite descarcarea si tiparirea acestuia.
§ 3. Incheierea contractului
- Prezentarea produselor in magazin constituie o invitatie de a incheia un contract.
- Pentru a plasa o oferta de achizitie, Clientul trebuie sa trimita o comanda. Cu ajutorul mecanismelor disponibile pe site, Clientul poate adauga produsele dorite in cos si poate plasa o comanda. Cosul si datele introduse pot fi modificate inainte de finalizarea comenzii.
- Plasarea unei comenzi de catre Client constituie o oferta de cumparare.
- Apasarea butonului „Comanda si plateste” echivaleaza cu plasarea unei comenzi cu obligatia de plata.
- Dupa trimiterea comenzii, Clientul primeste o confirmare a acceptarii acesteia – in acel moment contractul de vanzare este considerat incheiat.
- Contractul poate fi incheiat in limba romana.
- Magazinul nu incheie contracte gratuite. Orice cazuri in care pe site este afisat pretul de 0 RON nu constituie o oferta de vanzare, ci rezulta dintr-o eroare de sistem. Aceasta prevedere nu se aplica erorilor privind reducerea pretului, caz in care Vanzatorul respecta prevederile legale privind protectia consumatorilor.
§ 4. Preturi, plati si facturi
- Toate preturile sunt exprimate in lei romani (RON) si includ TVA 23%.
- Daca nu este atins pragul pentru livrare gratuita, costurile de livrare se adauga la pretul produsului, conform informatiilor din cosul de cumparaturi.
- Modalitati de plata:
- plata cu cardul sau prin transfer electronic (Stripe, PayU, Paypal),
- plata ramburs (COD),
- transfer bancar clasic.
- Facturile sunt emise in format electronic si trimise pe e-mail. Acceptarea Regulamentului reprezinta acordul Clientului pentru facturi electronice.
- In cazul platii prin transfer bancar, comanda va fi procesata dupa inregistrarea sumei in contul Vanzatorului.
§ 5. Livrarea produselor
- Livrarea se efectueaza pe teritoriul Romaniei prin intermediul companiilor de curierat (Fan Courier, GLS, Packeta, Sameday).
- Timpul de livrare este de 2–5 zile lucratoare.
- Livrarea este gratuita pentru comenzile care depasesc 750 RON.
- Produsul poate fi ridicat personal:
- Depozitul principal BalticBHP: Baltic Workwear, str. Pilsudskiego 40, Nowa Sol 67100, Polonia, intre orele 8:00–15:00.
- Riscul pierderii sau deteriorarii accidentale a produsului trece asupra Clientului in momentul receptiei acestuia.
- Pentru a facilita solutionarea eventualelor daune in timpul transportului, Clientul Consumator este invitat, iar alti clienti sunt obligati, sa verifice starea coletului inainte de confirmarea receptiei. Daca dupa deschiderea coletului se constata deteriorari care nu puteau fi observate anterior, Consumatorul trebuie sa informeze Curierul pentru intocmirea unui proces-verbal de dauna.
§ 6. Dreptul de retragere din contract
- Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract in termen de 14 zile de la primirea produsului.
- Pentru exercitarea dreptului de retragere, trebuie trimisa o declaratie neechivoca prin e-mail la zwroty@balticworkwear.ro sau prin formularul online.
- Clientul poate utiliza modelul de formular de retragere.
- Vanzatorul ramburseaza toate platile primite (inclusiv costul celei mai ieftine livrari standard) in termen de 14 zile de la primirea declaratiei de retragere.
- Rambursarea se efectueaza prin aceeasi metoda de plata, cu exceptia cazului in care Clientul accepta o alta varianta fara costuri suplimentare.
- Vanzatorul poate amana rambursarea pana la primirea produsului returnat sau a dovezii expedierii acestuia.
- Costurile directe de returnare sunt suportate de Consumator, cu exceptia cazului in care Vanzatorul ofera o eticheta de retur.
- Produsul trebuie returnat imediat, dar nu mai tarziu de 14 zile de la data retragerii.
- Dreptul de retragere nu se aplica in urmatoarele cazuri:
- produse personalizate conform cerintelor Clientului,
- produse deschise dupa livrare din motive de igiena (imbracaminte personalizata, lenjerie),
- produse care, din motive de siguranta, nu pot fi returnate – in special filtre pentru masti ambalate ermetic si echipamente de protectie impotriva caderilor care au fost desigilate sau folosite,
- servicii executate complet cu acordul Consumatorului inainte de expirarea perioadei de retragere.
§ 7. Dreptul contractual de retur (100 de zile)
- Indiferent de dreptul legal de retragere, Vanzatorul ofera un drept contractual de retur de 100 de zile de la primirea produsului.
- De acest drept pot beneficia atat Consumatorii, cat si persoanele juridice care cumpara din magazinul online.
- Produsul returnat trebuie sa fie nefolosit, curat, cu etichetele originale si in ambalajul original.
- Dreptul nu se aplica produselor personalizate, cu imprimeu sau desigilate din ambalajul de protectie.
- Dreptul contractual de retur nu limiteaza drepturile legale ale Consumatorului.
§ 8. Raspunderea pentru lipsa de conformitate
- Vanzatorul raspunde pentru lipsa de conformitate a produsului cu contractul timp de 2 ani de la livrare.
- Consumatorul are dreptul sa solicite:
- repararea sau inlocuirea produsului,
- reducerea pretului,
- rezilierea contractului daca defectul este semnificativ sau produsul nu a fost adus in conformitate intr-un termen rezonabil.
- Reclamatiile pot fi trimise la adresa: reclamatii@balticworkwear.ro sau in scris la adresa Vanzatorului in Polonia.
- Reclamatia va fi solutionata in termen de 14 zile.
- In cazul unei reclamatii admise, Vanzatorul ramburseaza si costul livrarii.
§ 9. Servicii electronice
- Pentru a utiliza magazinul online, inclusiv pentru a plasa comenzi, este necesar un dispozitiv cu browser web si acces la Internet si e-mail. Se recomanda activarea JavaScript si a cookie-urilor. Clientii trebuie sa foloseasca site-ul in conformitate cu legea si bunele practici; este interzisa furnizarea de continut ilegal.
- Depunem toate eforturile pentru functionarea corecta a site-ului si ne angajam sa remediem eventualele probleme tehnice intr-un termen rezonabil. Aceasta include si serviciile optionale precum newsletterul sau crearea contului de client.
- Clientul nu are dreptul sa furnizeze continut ilegal. Magazinul va elimina continutul ilegal in cazul in care este identificat.
- Magazinul desfasoara activitatea pe teritoriul Poloniei, dar livreaza si pe teritoriul Romaniei.
- Prin crearea unui cont, Clientul incheie un contract gratuit de furnizare a serviciului electronic de cont pe durata nedeterminata.
- Datele necesare pentru inregistrare sunt indicate in formular. Vanzatorul poate refuza serviciul daca datele nu sunt completate. Clientul trebuie sa accepte Regulamentul bifand optiunea „accept termenii si conditiile”.
- Clientul poate solicita stergerea contului in orice moment prin e-mail la ecommerce@balticenterprise.pl. Stergerea contului se face in termen de 14 zile de la primirea cererii.
- Vanzatorul furnizeaza serviciile de Cont, Cos de cumparaturi, Formular de contact si Newsletter cu diligenta.
- Daca serviciul nu este furnizat corespunzator, Clientul poate depune o reclamatie.
- Reclamatia poate fi transmisa electronic, prin posta sau personal la adresa: str. Pilsudskiego 40, 67-100 Nowa Sol.
- Reclamatia trebuie sa descrie motivul detaliat. Daca lipsesc informatii, Vanzatorul poate solicita completarea acesteia.
- Reclamatiile vor fi solutionate in termen de 14 zile, iar Clientul va fi informat prin e-mail.
§ 10. Solutionarea alternativa a litigiilor
- Consumatorul poate apela la metode alternative de solutionare a litigiilor:
- ANPC – Directia de Solutionare Alternativa a Litigiilor, https://anpc.ro/categorie/1271/sal
- Platforma ODR UE – https://ec.europa.eu/consumers/odr
- Procedura ADR/ODR este voluntara si necesita acordul ambelor parti.
§ 11. Protectia datelor personale
- Operatorul datelor personale este Baltic Workwear sp. z o.o., str. Pilsudskiego 40, 67-100 Nowa Sol, Polonia.
- Contact: dataprotection@balticenterprise.pl.
- Datele sunt prelucrate in conformitate cu GDPR (Regulamentul (UE) 2016/679).
- Politica de confidentialitate si politica de cookie-uri sunt disponibile pe site-ul magazinului.
- Clientul are dreptul de acces, rectificare, stergere si portabilitate a datelor.
§ 12. Deseuri si mediu
- Vanzatorul respecta legislatia privind gestionarea deseurilor (EPR/BDO) si preia echipamentele electrice si electronice uzate conform reglementarilor in vigoare.
§ 13. Dispozitii finale
- In cazurile neprevazute se aplica prevederile legale corespunzatoare.
- In cazul litigiilor cu Consumatorul se aplica legislatia romana sau alte prevederi mai favorabile Consumatorului.
- In cazurile care nu implica Consumatori, in special intre profesionisti, se aplica legislatia poloneza.
- Niciuna dintre prevederile prezentului Regulament nu intentioneaza sa restranga drepturile legale ale Consumatorului. In caz de conflict intre prevederile Regulamentului si legislatia in vigoare, se vor aplica intotdeauna dispozitiile legale.
- Regulamentul este valabil de la data publicarii si este disponibil in format PDF pentru descarcare si imprimare.